HOME             NFM             FOOD             DRINKS             HOTSPOTS             INSPIRATION            

vrijdag 11 april 2014

Ovengebakken pannenkoek....

ovengebakken pannenkoek

"I am a fierce combination
of confusing contradictions that adds up
to magical possiblities"

Met een echtgenoot die een pannenkoeken verslaving heeft en ik die denkt bij pannenkoeken; mwaah. Is het de uitdaging om heerlijke ontbijtjes te verzinnen die ons beiden bekoren. Dit recept gaat op de 'oh ja pannenkoeken zijn zo slecht nog niet' lijst. Ideaal voor een zondagochtend. En wil je nu de 'ik geef geen donder om de Voedselzandloper versie' dan raad ik deze Dutch Baby aan en dit recept is de 'no sugar/clean eating' versie. Ook erg lekker!


Voor 2 personen

Benodigdheden:

- 2 eieren
- 75 g spelt meel (amandelmeel als je het glutenvrij wilt)
- 1 theelepel bakpoeder
- 50 ml rijstmelk
- 1 theelepel vanille extract
- snuf zout
- Fruit naar keuze, ik heb peren gebruikt
- Noten naar keuze
- Evt. wat rijstsiroop om het gerecht af te maken
- ovenbestendige koekenpan


Verwarm de oven voor op 220 graden. En meng alle ingrediƫnten in de keukenmachine behalve het fruit en de noten. Ik ben helemaal blij met mijn keukenmachine omdat alles veel luchtiger wordt als je daarin mengt. Heb je geen keukenmachine dan kun je dit gerecht ook met de hand maken. Schep wat kokosboter in de koekenpan en bak de onderkant heel kort op het vuur. Leg er wat fruit boven op en plaats de pan in de oven. Nu wordt het vrij lastig om te zeggen hoe lang de pannenkoek in de oven moet. Dit is echt afhankelijk van je oven. Bij mij duurde het ruim 5 minuten totdat de bovenkant goudbruin was. Haal de pan uit de oven en maak het gerecht af met wat noten en rijstsiroop.
Hiermee haal je elke pannenkoek-mwah-persoon over.


PS. Je kunt je weer aanmelden voor een fijne Blogworkshop, zaterdag 14 juni vertel ik alles over het maken van een goede en fijne blog. Alles over html, vormgeving en het aantrekken van bezoekers. Zin om mee te doen? Meld je HIER aan!