HOME             NFM             FOOD             DRINKS             HOTSPOTS             INSPIRATION            

zondag 11 mei 2014

Dadel cheesecake en Blogworkshop Berlin


Wat een week is het geweest. Weet je al dat we bezig zijn om een blogworkshop in Berlijn te gaan geven deze zomer? Grappig hoe we ooit zijn begonnen met de workshop, ik vertelde maar aan iedereen die het wilde weten dat bloggen geweldig is, een manier om creatief te zijn zoals je zelf wilt. Wat mij betreft was dat de ontdekking van de eeuw! Veel mensen ( ik werkte toen als coördinator van een klantenservice bij een bank) keken mij verward aan. Ah daar heb je Suus weer met haar creatieve ideeën en hopelijk een brownie.
Ik begon een blog, een hele lelijke en toen nog één en toen nog één. En alle valkuilen die bij het bloggen horen heb ik genomen. Ik maakte de blog Lola Cupcake en daar werd het al wat beter en met veel liefde en hard werken waren daar dan de 1000 bezoekers per dag. Toen Studio Jopie hier werd het persoonlijk. Hier maakte ik wat ik echt te gek vond en opnieuw mochten we zoveel bezoekers verwelkomen. Maar nu maak ik iets wat ik zelf helemaal te gek vind. En de bezoekers?
Nee, zoveel nog niet want ik doe het nu op mijn eigen tempo en mijn eigen manier. Want als je graag wilt bloggen dan is dat mijn advies samen met een lange adem.
Maar ik heb nog zoveel meer tips om te delen en wist je dat HTML echt valt te leren. Ja ook jij kan dat echt! Ik vertel je het allemaal onder genot van koffie en taart in een prachtig pand in de binnenstad van Hoorn. Of binnenkort in café Solvey in Berlijn. Gelegen in Prenzlauer berg.

Blogworkshop Hoorn: zaterdag 14 juni 2014

- Workshop duurt 2.5 uur en is inclusief 1 x koffie of thee en wat lekkers + een fijne goodie van Styling and co
- Gratis wifi aanwezig en het is handig om een tablet of laptop mee te nemen
- Onderwerpen die o.a. besproken gaan worden: HTML, SEO, Providers, Concept, Grafische Vormgeving, Aantrekken van bezoekers, Samenwerkingen, Doelgroep, Geld verdienen met je blog, PR bureau's, Widgets, Social Media

Deze workshop is geschikt voor zowel beginnende als ervaren bloggers. De kosten voor de workshop zijn 35.00 euro p.p. Na deze workshop ga ik een nieuwe workshop ontwikkelen over fotografie en styling. Wat ik eigenlijk wil zeggen dat dit je kans is om voor 35.00 deze workshop te volgen waarbij ik zeker weet dat je de workshop geïnspireerd en wijzer zal verlaten.

Blogworkshop Berlijn: zaterdag 19 juli 2014

- Workshop duurt 4 uur en is inclusief 1 koffie of thee, 2 drankjes naar keuze. Een uitgebreid buffet met oranic taarten, lekkernijen zonder en met suiker. Ook lactose en glutenvrij. Hollandse lekkernijen zoals stroopwafels en een goodie pakket.
- Gratis wifi aanwezig en het is handig om je laptop of tablet mee te nemen en je fotocamera
- Onderwerpen die besproken gaan worden, zie bij blogworkshop Hoorn. En ter aanvulling zal ik de basistechnieken fotografie en styling uitleggen. Met een nadruk op food fotografie. Ook een uitleg over photoshop en gratis programma's, daarnaast over camera producten en opstellingen.

De workshop zal volledig in het Engels worden gegeven. De kosten voor deze workshop zijn 79.00 euro p.p. en er is plek voor 16 deelnemers. Bij grote aanvraag zullen wij een tweede datum inplannen. En binnenkort verschijnt er nog meer informatie op de speciale Blogworkshop Berlijn pagina.

Reacties van eerdere deelnemers:


"Suus vertelt met heel veel humor en inspiratie over het bloggen, ik heb nu echt zin om weer nieuwe dingen te gaan proberen."

"Nu ik deze blogworkshop heb gevolgd heb ik gelijk zin om mijn hele blog om te bouwen, ik denk dat ik dit weekend maar gelijk ga beginnen."

"Ik ben na de blogworkshop de deur uitgelopen met veel tips en het aanstekelijke enthousiasme van Suus geeft veel inspiratie."


Om je op te geven voor één van de workshops klik hier en geef je er geen bal om maar wil je graag weten wat voor lekkere taart dit is, dan volgt hier het recept:

Toen ik laatst benaderd werd door studenten van de Hogeschool voor de journalistiek om mee te werken aan hun eigen versie van ELLE Eten heb ik gelijk ja gezegd. Ze hebben de ELLE Eten heel mooi gemaakt met hun eigen manier en input. Ik kreeg na de beoordeling van hun opdracht dan ook keurig hun versie thuis gestuurd. En je ziet maar eens weer hoeveel werk en vakmanschap in een tijdschrift gaat zitten.
In dit blad kwam ik dit recept tegen voor een simple no cheese- cheesecake. Volgt u het nog. Al eerder maakte ik deze versie en oh die taart is echt geweldig! Maar dit is een iets simpelere uitvoering en heerlijk voor de afwisseling. Let op dit is wel voor de cashew-cream dadel liefhebber. Mensen met een hekel aan de Voedselzandloper en andere consorten moeten even wennen.

Deze taart is glutenvrij, suikervrij, lactosevrij, vegan en raw

Ingrediënten:

- 170 g rauwe pecannoten
- 170 g rauwe cashewnoten minimaal 4 uur geweekt
- 7 grote medjooldadels, ik heb 12 kleine gebruikt, ontpit
- 2 eetlepels kokosolie
- 150 g bosbessen en/of bramen
- 1 springvorm

Om de bodem van de taart te maken gooi je de pecannoten met 1 eetlepel kokosolie en 4 dadels in de keukenmachine. Mix tot een gladde massa en verdeel dan het mengsel over de bodem van de springvorm en druk goed aan. Doe dan de rest van de kokosolie en de cashewnoten in de keukenmachine totdat er een gladde massa ontstaat. Deze crème verdeel je over de pecannoten bodem. Zet de springvorm voor minimaal 2 uur in de vriezer. Mix dan het fruit met de overgebleven dadels tot een crème en smeer deze bovenop de taart. De taart is het beste om in de vriezer te bewaren. Haal de taart een kwartier voor consumptie eruit zodat het fruit heerlijk zacht is en zijn smaak terug heeft.