HOME             NFM             FOOD             DRINKS             HOTSPOTS             INSPIRATION            

vrijdag 2 mei 2014

Ontbijt crumble

Ontbijt crumble

Ontbijt crumble

Mijn absolute verslaving is Pinterest! Hier haal ik al mijn inspiratie vandaan voor mooie huizen, mode en eten. Ik ben dol op mooie sfeer fotografie. Beetje boho chic, hippie, veel jaren 50 en vintage. Voor de blog proberen we dan ook op pinterest geïnspireerde sfeerbeelden te maken. En wil het met de food foto's nog wel aardig lukken (heb net een nieuwe lens gekocht en ik ben zooooo benieuwd hoe dat gaat werken) blijven de sfeerfoto's nog wel lastig.
Blijkbaar vergeet je snel dat ook met food fotografie heel veel moet oefenen, althans ik wel. En dat ik zeer regelmatig foto's maak die ik echt heel lelijk vind. Dus mijn computer staat vol met pogingen van foto's in huis, van de huisdieren (man wat een ramp, alleen Lola de kat heeft de gave om enigszins normaal op een foto te staan, de rest is een rare waas, eigenlijk zoals ze ook echt zijn) en in de omgeving van Hoorn.

Maar we geven niet op althans Johann niet en de vakantie is er niet voor niets. Hij ging van de week vroeg. ja heel vroeg op pad. Met Moos in de bakfiets door dorpjes en landerijen terwijl het flink mistig en koud was. 
Met een witte baard (Johann) en een witte snuit (Moos) kwamen ze thuis en wat is er dan heerlijker dan een warm ontbijt? Een heerlijke crumble wat gewoon warm fruit als taart is.
Dit recept is echt super makkelijk om te maken en is wel echt een verwenontbijt. Ideaal voor een zondagochtend waar je eerst lekker kunt uitslapen en van mij niet eerst hoeft te fietsen door de mist.

Dit recept is glutenvrij, vegan en geraffineerde suiker vrij.
Voor 2 personen

Ingrediënten:

- 150 g fruit naar keuze, ik heb hier left-over rabarber compote gebruikt en frambozen
- 8 eetlepels havermoutvlokken
- 4 eetlepels boekweitbloem
- 3 eetlepels kokosboter
- 2 eetlepels honing, als je van zoet houdt kun je daar ook 4 van maken
- snuf zout

Verwarm de oven voor op 200 graden en vet 2 ramekins in met kokosboter. Als je geen ramekins hebt kun je ook een kleine ovenschaal gebruiken. Verdeel het fruit over de 2 ramekins en maak van de overgebleven ingrediënten een kruimelige mix. Strooi deze op het fruit en plaats de ramekins in de oven. Laat ze ongeveer 20 minuten in de oven staan of totdat het fruit kookt. Heerlijk met een klodder crème fraîche of mascarpone.

PS. deze quote heb ik gepind van Anne Varekamp, zij heeft een hele fijne pinterest verzameling en een mooie website.