HOME             NFM             FOOD             DRINKS             HOTSPOTS             INSPIRATION            

donderdag 20 december 2012

Drinks for Christmas

kerst, drankjes, borrel, cocktails, drank, glazen


Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar hoe rustig ik ook de feestdagen probeer te plannen er is altijd de watgaanweeten/doen(schoon)familie/houopmetvuurwerk/teveeleten/oliebollen stress en dan is drank een fijne uitkomst.
Dus 4 verschillende drankjes waarvan 2 alcoholvrij en 2 waarmee je de stress echt te lijf kunt gaan.

1) Season breeze; ik vind cranberry's echt heel erg kerst ( best een enge zin maar ik maak mijn punt wel duidelijk) 1 deel cranberrysap, 1 deel appelsap en 1 deel sinaasappelsap.

2 ) Ik deelde dit laatst al op Studio Jopie maar het is heel erg lekker om je eigen ginger ale te maken en in deze versie heb ik hem gezeefd, al is de ginger ale met restjes gember ook gemeen lekker. Neem een petfles en vul deze voor de helft met water, snijd een duim/stuk gember schoon en in kleine stukjes, gooi dit ook in de fles. Samen met een kopje suiker en een kwart van een zakje gedroogde gist. Vul de fles op met bruisend water en laat dit zeker 12 uur staan totdat er een goede druk staat op de fles. Maak voorzichtig open en het is heerlijk met ijs en citroen.

3) Dan mijn kerst drankje van dit jaar. Namelijk 1 deel wodka en 3 delen cranberrysap, is echt heel erg lekker.

4) En een kerst klassieker, een echte kerst cocktail met 1 deel cranberrysap , een scheutje contreau, of een andere sinaasappellikeur en dan verder opvullen met prosecco. Dan kun je er wel weer tegen.

Namens Siti en Imke van Neighbourfood market en ik (Suzan die veel cocktails gaat drinken) en Kim van Studio Jopie wens ik jullie hele fijne feestdagen met lekker veel eten, plezier en gezelligheid. ♥