HOME             NFM             FOOD             DRINKS             HOTSPOTS             INSPIRATION            

vrijdag 23 augustus 2013

Vakantie voorbij......

warps met agave, paddenstoelen en brie - Food Bandits

"Ain't no sunshine when she's gone"
- Bill Withers

De vakantie is bijna voorbij en ik wil nog niet dat het voorbij is, ik ben nog niet klaar voor weer een ander ritme, voor meer drukte en meer planningen in de agenda....
Maar ik weet dat het zo is en geniet extra van deze laatste dagen, alsof ik in één keer weer duidelijker zie hoe fijn het is om 's ochtends uitgebreid te ontbijten, om zelf te bepalen hoe laat je naar bed gaat, om gewoon dat extra glas wijn te nemen.

Maar ik verheug mij altijd zo op de herfst, ik houd van de kleuren en de regen, van weer een nieuw seizoen en van de wind die om het huis blaast.
Daarom dit herfstgerecht, geïnspireerd op een recept van één van mijn meest favoriete blogs Eat this Poem.

Voor 4 wraps:

- 1 eetlepel geurloze kokosboter
- wraps
- zout en peper
- stuk brie
- agave siroop
- platte peterselie
- 300 g verschillende paddenstoelen ( bijv..portobello, eekhoorntjesbrood etc.), grof gesneden
- 1 banaansjalot, gesnipperd

Verwarm de oven voor op 150 graden. Doe de eetlepel kokosboter in een koekenpan en voeg de banaansjalot toe en verwarm dit een paar minuten goed door. Voeg de paddenstoelen toe en bak in de pan totdat deze sappig zijn. Voeg peper en zout toe naar smaak. Haal de paddenstoelen en sjalot eruit en voeg één voor één de wraps toe. Bak de tortilla's aan één kant, dit duurt ongeveer 1 minuut.
Leg 2 plakken brie op de gebakken kant van de tortilla en een flinke schep van het paddenstoelenmengsel en weer een plak brie erbovenop. Vouw de tortilla dubbel en leg in een ovenschaal. Werk zo alle tortilla's af en plaats de ovenschaal 12 minuten in de oven, tot de brie gesmolten is. Leg de tortilla's op een bord en voeg peterselie en agave naar smaak toe, als je geen agave hebt kun je ook honing gebruiken.

Je bent klaar voor een nieuw seizoen.......