HOME             NFM             FOOD             DRINKS             HOTSPOTS             INSPIRATION            

vrijdag 16 augustus 2013

Suiker en glutenvrije wafels....en mijn vriendje Moos

suiker en glutenvrije wafels en Moos

"I love the first sip of coffee in the morning"
- Marianna Paige

Zoals ik al eerder vermelde is ontbijt eigenlijk wel mijn meest favoriete moment van de dag. Maar om met zoet te ontbijten kun je soms zo'n zwaar en log gevoel krijgen. Daarom dacht ik aan gezonde wafels die gluten, suiker en lactose vrij zijn. Zo kun je zonder schuldgevoel een stapel wafels weg werken, nou ja stapel......

Ongeveer 5 wafels

- 3 koppen gemalen havermout (over havermout bestaat er een discussie of deze glutenvrij is, uiteraard als er tarwe is toegevoegd is het niet glutenvrij, wil je geen risico nemen, gebruik dan amandelmeel)
- snuf zout
- snuf kaneel
- snuf nootmuskaat
- halve theelepel bakpoeder
- theelepel agavesiroop
- 4 biologische eieren
- kwart kopje sojamelk
- geurloze kokos boter om in te vetten


Meng eerst alle droge ingrediƫnten en voeg vervolgens de natte toe. Roer goed door en vet vervolgens je wafelijzer in met geurloze kokosboter. Giet een soeplepel vol over het ijzer en maak de wafels.
Heerlijk met agavesiroop, vers fruit en uiteraard koffie.

PS. Dit is hem dan mijn nieuwe vriendje Moos......eigenwijs, druk en echt een teckel.


PS. 2. Aanstaande zondag is er weer een NeighbourFood en Flea Market met binnen en buitenkraampjes, dus voor regen en zonneschijn. Kijk ook het filmpje hieronder, om te zien hoe gezellig het is.