HOME             NFM             FOOD             DRINKS             HOTSPOTS             INSPIRATION            

woensdag 23 oktober 2013

Chin up, buttercup(s)!

raw nut buttercups recept


Als je ergens leest of hoort dat je die raw nut buttercups van dat blog zus of zo echt moet gaan proberen: just do it. Ze zijn zo heerlijk en makkelijk te maken, het is dan ook om het even welk recept je probeert.

Ik heb het recept van A Vegan Kitchen gebruikt. 'Helaas' moest ik ze vervolgens cadeau doen aan een vriendin, maar ik heb stiekem de buttercups die niet in de verpakking pasten, toch zelf opgegeten...

Wat heb je nodig voor de bodem:

1 1/2 cup noten naar keuze
1/2 cup haver
4 eetlepels notenpasta
3 eetlepels kokosolie
3 eetlepels maple syrup of iets vergelijkbaars
1/2 theelepel kaneel
1/2 theelepel vanille-extract (optioneel)

Voor de chocolade-topping:

6 eetlepels kokosolie
2 eetlepels cacaopoeder


Ik haalde hier ongeveer 13 buttercups uit, en ik denk dat dat teveel is voor de hoeveelheid chocolade-topping die in dit recept staat. Maak gewoon lekker zoveel topping als je wilt, probeer ik te zeggen ;)

Maal de noten in de keukenmachine tot meel. Doe dit in een kom en maal vervolgens ook de haver tot meel. De haver gaat bij de noten en daar voeg je ook de rest van de ingrediƫnten aan toe. Schep de boel door elkaar tot het goed gemengd is en aan elkaar blijft plakken. Doe een lepel van het mengsel in een muffinvorm van siliconen of gebruik papieren vormpjes als je een metalen muffinvorm hebt. Druk het mengsel goed aan.
Nu de topping. Smelt de kokosolie in de magnetron, voeg de cacao erbij en roer tot er geen klontjes meer in zitten. Dit mengsel kun je nu over de bodempjes heen schenken of scheppen. Zet de vorm 40 minuutjes in de vriezer. Zorg dat je intussen een pot heerlijke thee hebt gezet...!