HOME             NFM             FOOD             DRINKS             HOTSPOTS             INSPIRATION            

woensdag 16 oktober 2013

Supersnelle pecan-chocofudge

raw vegan chocolade pecan fudge

strooi kokosrasp op je fudge voor een mooi effect

heerlijke dadels


Ik zal eerlijk zijn: soms ben ik gewoon een superluie kok. Dan heb ik geen zin in recepten waarin ik dingen langzaam op temperatuur moet laten komen, twee uur moet laten afkoelen of 3 kilo groenten in blokjes van 1 cm moet snijden.
Dus toen ik laatst zo'n luie dag had, ben ik op het blog van Emily gaan kijken: This Rawsome Vegan Life. Het fijne aan raw vegan eten is dat het heerlijk smaakt en dat de ingrediënten vaak maar op twee plekken hoeven te zijn: in de food processor en daarna in de koelkast of vriezer. Easy-peasy!

Dit recept is een kleine variatie op haar chocolade fudgerepen.

Voor de bodem heb je nodig:
1 cup pecannoten
1 cup rozijnen
1/4 cup kokosrasp
een snufje zout (tenzij je gezouten pecannoten gebruikt)

En voor de topping:
1 3/4 cup dadels
2 eetlepels cacaopoeder
3 eetlepels gesmolten kokosolie
1/4 cup notenpasta naar keuze

Maal de pecannoten fijn in de foodprocessor en voeg daarna de rest van de ingrediënten voor de bodem toe. Als de boel aan elkaar begint te plakken, schep dan het mengsel in een beklede ovenschaal. Zet die even in de koelkast terwijl je de topping maakt.
Doe voor de topping alle ingrediënten in je foodprocessor en laat draaien tot het een zacht, dik mengsel is geworden. Als je ook nog macapoeder toevoegt zoals Emily, is het wellicht verstandig om een klein beetje water erbij te doen. Maar ik vond dat met bovenstaande ingrediënten niet nodig.
Haal de ovenschaal met de bodem uit de koelkast en smeer de topping erop. Versier deze met wat pecannoten, kokosrasp, of stukjes chocolade en zet dit nog een paar uurtjes in de koelkast. Dit recept kun je ook een dag van tevoren maken en dan een nachtje in de koelkast laten staan. Smul ze!