HOME             NFM             FOOD             DRINKS             HOTSPOTS             INSPIRATION            

vrijdag 11 oktober 2013

Vegan chocomousse.....

vegan chocomousse - food bandits for NFM


" Your heart knows things
that your mind can't explain"


Ik ben al een paar jaar vegetariër en ik moet zeggen dat gaat mij goed af. Ik weet al heel snel bij recepten hoe ik het vlees kan vervangen, en ben blij met hoe ik nu eet.
Maar toen mijn man en ik bedachten om ook eens vaker veganistisch (dus naast geen vlees ook geen dierlijke producten zoals boter, kaas, melk, eieren te eten) bleef het even stil. Ik ben dol op kaas en ben zo gewend om op een bepaalde manier desserts en taarten te maken dat ik even moest nadenken hoe ik dit ging aanpakken. Wij hebben ons dieet van de zomer al enorm verandert na het lezen van het boek de Voedselzandloper en dan nu ook dit erbij?

Maar toen ik dit recept tegen kwam op 1 van mijn favoriete blogs wist ik dat ik het nu echt moest gaan proberen. En WHOAAAA wat beviel dit goed! Na het eten van deze chocomousse, die zo ontzettend lekker is, heb ik de smaak helemaal te pakken. Van pompoenboter tot appeltaart (binnenkort op de blog) eten wij nu ook regelmatig veganistisch. Dus hierbij het recept van Free People voor echt de meest heerlijke chocolademousse.

Voor 4 personen, al eten wij met z'n tweeën met gemak de bak leeg:

- 200 g dadels, ontpit
- 1 blik kokosmelk
- paar druppels vanille extract
- 1 flinke eetlepel cacao

Hak de dadels in een keukenmachine fijn. En schep vervolgens de dikke roomlaag van de kokosmelk af. Deze laag kun je creëren door het blik een paar uur in de koelkast te zetten. Ik koop zelf altijd het merk Ville del Sole en ik heb echt altijd meer dan de helft dikke room. Het overgebleven kokoswater kun je eventueel bewaren om smoothies mee te maken. Voeg een paar druppels vanille extract toe en de flinke eetlepel cacao. Meng goed door elkaar in de keukenmachine en zet het mengsel een paar uur in de koelkast. Heerlijk dessert gegarandeerd!

Mini tutorial: Voor het maken van de vlaggetjes knip je stof in de vorm van onderbroekjes (weet niet hoe ik het anders kan omschrijven, sorry) dus een driehoek met 2 uiteinden. En knoop dan de uiteinden aan een saté stokje. Leuk om taarten en cupcakes mee te versieren!